Dieta na zmniejszenie napięcia

Dieta na zmniejszenie napięcia

O tym, że dieta poprawia wygląd wiadomo. Jednak niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że odpowiednio zbilansowana pomaga także w zmniejszeniu napięcia nerwowego. Z pewnością zainteresuje to kobiety, które co miesiąc muszą zmagać się ze znienawidzonym PMS. Płacz z byle powodu, rozdrażnienie ściskające od środka, brak sił do działania. Która z nas tego nie doświadczyła? Panowie mówią nam o skoku hormonów, co może podnieść ciśnienie podwójnie, jednak w tym wypadku trzeba przyznać im rację. Za wahania nastrojów raz w miesiącu odpowiadają hormony. Można temu przeciwdziałać i o dziwo nie wymaga to zażywania leków czy terapii hormonalnej. Wystarczy odpowiednia dieta. W przypadku PMS najważniejsze jest sięganie po wapń i magnez. To one bowiem pomogą przetrwać ten trudny czas. A zatem przed miesiączką wskazane jest spożywanie większej ilości przetworów mlecznych. Może to być samo mleko, o którym często słyszy się, że dorośli go nie potrzebują. Okazuje się jednak bardzo pomocne. Magnez to jak wiadomo czekolada, ale pełno go także w różnego rodzaju nasionach i pieczywie z pełnych ziaren. Zarówno wapnia, jak i magnezu można szukać w orzechach, jednak podobnie jak w przypadku czekolady lepiej z nimi nie przesadzać. Z całą pewnością żadna kobieta nie powinna godzić się na silne i bardzo dokuczliwe napięcie przedmiesiączkowe. Każda pani powinna sobie uświadomić, że ze stanem tym można sobie naprawdę skutecznie poradzić. W tym celu wcale nie musimy udawać się do lekarza. Wystarczy pamiętać o tym aby w czasie miesiączki oraz bezpośrednio przed nią sięgać po określone rodzaje produktów spożywczych. Poprawę zauważymy naprawdę bardzo szybko.