Ćwiczenia z tlenem

Ćwiczenia z tlenem

Według niektórych pasjonatów sportów prawdziwa aktywność wymaga porządnego spocenia się. A zatem można biegać, grać w kosza, czy robić ze trzy setki brzuszków. Wówczas zmęczenie będzie sygnałem, że odwaliło się kawał dobrej roboty. Jednak nie każdemu akurat taki sposób dbania o kondycję i zdrowie musi odpowiadać. Wręcz przeciwnie, coraz więcej zwolenników zyskują bardziej stonowane formy ćwiczeń. Na czele znajduje się tu oczywiście joga i pilates, choć wspomnieć można także o klasycznych ćwiczeniach oddechowych, które nie tylko wzmocnią ciało, poprawią działanie psychiki, uspokoją, ale także poprawią dykcję i dotlenią organizm. Ideą ćwiczeń jest nauka prawidłowego oddychania, którego dobroczynny wpływ został potwierdzony w wielu badaniach. Ćwiczenia oddechowe wskazane są nie tylko nauczycielom, śpiewakom czy aktorom, ale każdemu, kto pragnie poprawić swoje samopoczucie, zyskać świadomość własnego ciała lub po prostu się uspokoić. Można je połączyć z ćwiczeniami rozciągającymi, charakterystycznymi dla jogi, jak również wzmacniającymi, tu godny polecenia jest właśnie pilates. Wszystkie razem pozwalają za pośrednictwem kilkunastu minut dziennie osiągnąć w krótkim czasie spokój ducha i piękne ciało. Z całą pewnością każdy z nas powinien ćwiczyć. Są jednak sytuacje, kiedy ćwiczenia musimy odroczyć w czasie. Do takich sytuacji zalicza się na przykład okres choroby. Choroba jest bowiem już sama w sobie dużym obciążeniem dla naszego organizmu i należy zrobić wszystko aby nie osłabiać organizmu jeszcze bardziej. Aktywność fizyczna w takim czasie sprawia niestety, że słaby organizm jest jeszcze bardziej osłabiany.