omega 3 6 9

Darmowe badania profilaktyczne dla każdego

Darmowe badania profilaktyczne dla każdego

Większość z nas na badania udaję się dopiero wtedy, kiedy już padliśmy ofiarami zaawansowanej choroby. Skutkami tego są komplikacje oraz spora ilość pieniędzy wydana na leki. A przecież w każdym miesiącu w ośrodkach zdrowia przeprowadzane są badania profilaktyczne. Jak się okazuje większości chorób sami jesteśmy sobie winni. Każdy z nas powinien cały czas szanować swoje zdrowie oraz zapobiegać potencjalnym chorobom. Co miesięczne badania profilaktyczne mogą zapobiec wielu schorzeniom. Kiedy skutki długotrwałej choroby są już widoczne zwykle kończy się to wieloma nie chcianymi komplikacjami. Każdy z nas powinien pamiętać, iż zdrowie ma tylko jedno. Wiele komplikacji wynika z nie do końca wyleczonej grypy bądź innego pospolitego wirusa. Do zapobiegania nowotworom i innym poważnym chorobom liczy się także właściwe odżywianie. Spożywanie dużej ilości warzyw poskutkuje odbudową naturalnej odporności, która często jest osłabiona przez stres dnia codziennego. Nie powinniśmy lekceważyć porannych zawrotów głowy czy też bezsenności. Te z pozoru mało znaczące dolegliwości mogą być zwiastunem ciężkiej choroby. Jeśli jesteśmy zmuszeni z korzystania z drogich i mocnych leków najlepiej zasięgnąć opinii kilku specjalistów. Jak się okazuję niektóre leki czy antybiotyki można zastąpić czosnkiem oraz ziołami. Codzienny kilku minutowy trening również ma ogromny wpływ na nasze zdrowie.

Trudności w zasypianiu i bezsenność

Trudności w zasypianiu i bezsenność

Co tak naprawdę powoduje bezsenność? Każdego zmierzchu, nasz mózg i znajdująca się w nim szyszynka, produkują potrzebne nam ilości melatoniny, dzięki której możemy zasnąć, przeżywać sny i przechodzić w fazę REM i czuwania. Żeby zasnąć potrzebujemy jedynie poczucia bezpieczeństwa, wygodnego miejsca do spania (choć i to czasami nie jest konieczne), a później już tylko kilka godzin spokoju. Codzienna dawna snu jest potrzebna naszemu organizmowi, by wypocząć i zregenerować się, przygotować na kolejny dzień. Jak to się więc dzieje, że czasami nie możemy zasnąć lub cierpimy na bezsenność? Główne problemy z bezsennością powoduje przede wszystkim stres i problemy w codziennym życiu. Im więcej mamy trosk i zmartwień na głowie, tym mniejsza szansa, że wypoczniemy nocą. Sen przychodzi szybciej, gdy możemy mamy pustą od myśli głowę. Przyczynami bezsenności i bezsenności przewlekłej jest zła higiena snu: objadanie się przed snem, spanie w ciągu dnia, stres, narkotyki, oglądanie telewizji itd. Bezsenność mogą wywoływać choroby psychosomatyczne, napady manii, schizofrenia i zaburzenia lękowe, a także zespół abstynencyjny. By zwalczyć bezsenność, przede wszystkim trzeba zadbać o odpowiednią higienę snu. Zdrowa dieta i sport, relaks – np. kąpiel przed snem, szklanka gorącego mleka. Jeśli to nie pomaga, można wypróbować leki nasenne. Po kilku tygodniach wzrasta jednak tolerancja na takie medykamenty.